מדרש מפורסם על רבי עקיבא, המוצא נחמה בחורבן ירושלים.
״ר׳׳ג ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא… היו עולין לירושלים. כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם. כיון שהגיעו להר הבית ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים. התחילו הן בוכין ור׳׳ע מצחק. אמרו לו מפני מה אתה מצחק?! אמר להם מפני מה אתם בוכים? אמרו לו מקום שכתוב בו ״וְהַזָּר הַקָּרֵב יוּמָת״(במדבר א׳ נ״א) ועכשיו שועלים הלכו בו ולא נבכה?! אמר להן לכך אני מצחק – דכתיב ״וְאָעִידָה לִּי עֵדִים נֶאֱמָנִים – אֵת אוּרִיָּה הַכֹּהֵן וְאֶת זְכַרְיָהוּ בֶּן יְבֶרֶכְיָהוּ״ (ישעיה ח׳ ב׳) וכי מה עניין אוריה אצל זכריה? אוריה במקדש ראשון וזכריה במקדש שני! אלא תלה הכתוב נבואתו של זכריה בנבואתו של אוריה: באוריה כתיב (אוריה התנבא בספר מיכה): ״לָכֵן בִּגְלַלְכֶם צִיּוֹן שָׂדֶה תֵחָרֵשׁ״(מיכה ג׳ י״ב) בזכריה כתיב: ״כֹּה אָמַר ה׳ צְבָאוֹת – עֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם; וְאִישׁ מִשְׁעַנְתּוֹ בְּיָדוֹ מֵרֹב יָמִים. וּרְחֹבוֹת הָעִיר יִמָּלְאוּ יְלָדִים וִילָדוֹת מְשַׂחֲקִים בִּרְחֹבֹתֶיהָ״ (זכריה ח׳ ד׳). עד שלא נתקיימה נבואתו של אוריה הייתי מתיירא שלא תתקיים נבואתו של זכריה, עכשיו שנתקיימה נבואתו של אוריה – בידוע שנבואתו של זכריה מתקיימת! בלשון הזה אמרו לו עקיבא ניחמתנו עקיבא ניחמתנו.״ (תלמוד בבלי, מסכת מכות דף כ״ד)