"בן אדם מה לך נרדם"- לקט מאמרי דעה, פיוטים ומקורות לחגי תשרי של התנועה הרפורמית

"בן אדם מה לך נרדם"- לקט מאמרי דעה, פיוטים ומקורות לחגי תשרי של התנועה הרפורמית

בעמוד זה ניתן לקרוא ולהוריד את חוברת "בן אדם מה לך נרדם" שהוכנה בתנועה הרפורמית בישראל לכבוד עשרת הימים הנוראים. החוברת מכילה קטעי הגות, שירה ומקורות העוסקים במושג ההתעוררות והקשר שלו לתהליך התשובה והתיקון (האישי והחברתי) שעל אדם לערוך בימים אלו. בנוסף, מכיל הלקט גם קטעים העוסקים בשאלות אקטואליות של סובלנות וקבלת השונה בחברה הישראלית.

יום כיפור הוא יום של התבוננות. יום החותם ארבעים ימים של עבודה פנימית, המאפשרת לנו להעביר את ימינו לפני עינינו, ממש כבקרת רועה את עדרו, ולהביט עמוק פנימה ובהתאם לכוון את חיינו.
"וַּיִקְרַב אֵלָיו רַב הַחֹבֵ ל וַּיֹאמֶר לֹו מַה ּלְך נִרְדָם קּום קְרָא אֶל אֱלהֶיָך אּולַי יִתְעַשֵת הָאֱלהִים לָנּו וְֹלא נֹאבֵד" (מתוך ספר יונה).
תהליך זה קרוי אצלינו תשובה. התשובה הינה גם שיבה אל הלב והיכולת לחזור אל נקודת הבריאה, אל המקום ממנו ניתן לעצב את חיינו בדרך המטיבה עמנו ועם אחרים. על מנת לשנות עלינו לבחור בתודה ערה, מתעוררת, לפקוח עין ישירה, אמתית וחומלת על מעשינו. איך מתעוררים? לְ מָ ה עלינו להתעורר? אנו מתרגשים להביא לפניכם לקט מאמרי דעה, פיוטים ומקורות העוסקים בנושא זה (מתוך ההקדמה לחוברת).

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [4.38 MB]