הברכות שלפני ההפטרה בנוסח אשכנזי עם כתוביות באנגלית

בקטע זה ניתן להאזין להקלטה של הברכה שלפני קריאת ההפטרה בנוסח אשכנזי, בליווי כתוביות עם תעתיק הברכות לאנגלית. הפטרה היא קטע קריאה מהנביאים (ולעתים מהכתובים) אשר נקרא לאחר קריאת פרשת השבוע בשבתות וימים טובים בבית הכנסת, ובד"כ יש לה קשר רעיוני או טקסטואלי לפרשה. ההפטרה נקראת ע"י שליח הציבור, או אדם הבקיא בטעמי ההפטרה. כאשר עולה לתורה בר מצווה, מקובל כי הוא קורא את ההפטרה בטעמים המתאימים למסורת של משפחתו ושל בית הכנסת (אשכנזי, ספרדי, תימני וכ'ו) ובסיום הקריאה הוא זוכה לתשועות מן הקהל (בבתי כנסת מסוימים נהוג גם לזרוק סוכריות על בר המצווה בשלב זה, כסימן לברכה).

להפטרה ישנן מספר ברכות, שאחת מהן נאמרת לפני הקריאה והשאר בסיומה. הברכות נאמרות ע"י האדם הקורא את ההפטרה, שנהוג כי כי עולה לקריאת ה-'מפטיר' (החלק האחרון של הפרשה) בקריאת התורה וממשיך ישירות לאחר מכן לקריאת ההפטרה.

הקלטה זו מבוצעת בידי הרבה אהובה זקס ולקוחה מתוך ערוץ youtube rabbi, המאגד מבחר גדול של הקלטות טקסים וברכות מהעולם היהודי.

נוסח הברכות לפני הקריאה:

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם אֲשֶׁר בָּחַר בִּנְבִיאִים טוֹבִים וְרָצָה בְּדִבְרֵיהֶם הַנֶּאֱמָרִים בֶּאֱמֶת. בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה הַבּוֹחֵר בַּתוֹרָה וּבְמֹשֶׁה עַבְדּוֹ וּבְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ וּבִנְבִיאֵי הָאֱמֶת וְהַצֶּדֶק (אמן).