טקסטים לקידוש חילוני-הומניסטי

טקסטים לקידוש חילוני-הומניסטי

קטע זה מכיל נוסחי קידוש הלקוחים מתוך טקס שבת חילוני-הומניסטי, שנכתב ובוצע בידי מנהיגי התנועה החילונית-הומניסטית בישראל. על אף שמסורות השבת נתפשות פעמים רבות כטקסים דתיים 'טהורים', יהודים חילונים רבים ברחבי העולם רואים בליל שבת הזדמנות מצוינת להתקבץ יחדיו ולהתחבר מחדש עם חברים ומשפחה לאחר שבוע עמוס. בעוד שחלקם אינם מרגישים בנוח לקחת חלק בטקסים דתיים, אחרים מקיימים את אלו המשמעותיים עבורם, כדוגמת הדלקת נרות, קידוש וברכת 'המוציא' על החלה. אחרים בוחרים ליצור מסורות ומנהגים משלהם, המבוססים על טקסטים דתיים, לאומיים ופילוסופיים, כפי שניתן לראות לעיל. לצפייה בטקס המלא (באנגלית) ניתן ללחוץ כאן.

 קידוש בגרסת נעמי פראוור קדר
למול אורם החם של הנרות הדולקים, אנו מרימים כוס שופעת של יין זו. בדומה ליהודים במאות השנים לפנינו, שחלקו יחדיו חיים ותורה. בשבח ההרמוניה והמנוחה, אידאלים של צדק והשאיפה לחירות, עולם של אחווה ושלום, בו יחדלו העוני והשנאה. בעודנו חוגגים את השבת, אנו מחדשים את המחויבות לכל מה שיהודי, ובכלל זה גם הקידוש המיוחד שלנו.

 

 קידוש בגרסת הרבה יהודית סייד
אשרינו במצוותינו שמשרה לנו כוס פרי הגפן למועדים ולשמחה כי שמחנו בחגנו. אשרנו בירושתנו שמסרה לנו את השבת, היום המנוחה, ראשית במועדינו, זכר ליציאת מצרים.

 

קידוש בגרסת הרב שרווין
ברוך שלום בעולם. אנו מבקשים שלום בכל העולם. ברוך שלום בעולם. אנו מבקשים שלום בקרב כל העמים. ברוך שלום בשבת. אנו מברכים את השלום והשמחה בשבת זו.